Reklamačný poriadok
Právo kupujúceho na reklamáciu chybného tovaru
Ak sa vyskytne na kúpenom tovare chyba, je kupujúci oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za chyby tovaru (reklamovať ho). Vedúci predajne alebo poverený pracovník je povinný po preskúmaní rozhodnúť o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby.
Zákazník môže reklamovaný tovar doručiť na adresu AB Second-hand, Zarevúca 4935/28, 03401 Ružomberok. Všetky info na e-maily: andreabug@azet.sk. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 (tridsať) dní.
POZOR! Kupujúci nemá nárok na reklamovanie vád, na ktoré bola poskytnutá zľava a o ktorých ho predávajúci informoval!
Zodpovednosť predávajúceho
Pri predaji tovaru občanom predávajúci zodpovedá za to, že tovar má požadovanú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť. Musí byť bez vád a musí zodpovedať technickým normám. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaný tovar pri prevzatí tovaru a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej lehote. U vecí už použitých nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím, opotrebovaním alebo nesprávnym ošetrovaním.
Miesto reklamácie
Reklamáciu uplatňuje kupujúci v predajni, v ktorej bol tovar kúpený. Pre účely nákupu cez internet sa predajňou rozumie - kamenná predajňa na adrese: AB Second-hand, Zarevúca 4935/28, 03401 Ružomberok. Kupujúci nákup preukazuje príslušným dokladom o nákupe a ak ide o výrobok s predĺženou záručnou lehotou aj potvrdeným záručným listom.
Záručná lehota
Na použitý tovar sa záruka nevzťahuje. Zodpovednosť predávajúceho sa vzťahuje iba na vady, ktoré tieto veci mali pri prevzatí zákazníkom. Ak vyjde takáto vada najavo až dodatočne, je stanovená dvanásť mesačná lehota pre reklamáciu vady kupujúcim a pre uplatnenie práva zodpovednosti za vady. Zodpovednosť predávajúceho sa nevzťahuje na bežné opotrebenie a vady popísané v inzeráte alebo v Obchodných podmienkach. Ak má tovar dlhšiu záručnú lehotu, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji riadne vyplnený a potvrdený záručný list, v ktorom sú určené podmienky a rozsah tejto záruky. Ak sa reklamácia kupujúceho vybaví výmenou chybného tovaru za bezchybný, platí na nový výrobok záručná lehota od prevzatia nového tovaru - 24 mesiacov /platí pre nový tovar s originál visačkou/. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky alebo dielca, na ktorý bola poskytnutá záruka.
Prípadné reklamácie vybavíme k Vašej spokojnosti individuálnou dohodou s Vami a v súlade s platným právnym poriadkom. Kupujúci je povinný tovar po jeho prevzatí prehliadnuť tak, aby zistil prípadné poškodenia. Prípadné poškodenia je kupujúci povinný čo najskôr hlásiť našej firme. Za poškodenia vzniknuté prepravcom neručíme.V zmysle novely Občianskeho zákonníka c. 150/2004, je na každý tovar poskytnutá záruka 24 mesiacov. Plynúť začína dňom prevzatia tovaru na pošte. Počas tohto času budú všetky reklamované chyby, nedostatky a závady odstránené bezplatne. Záruka sa vzťahuje iba na výrobné závady.
Záruka sa nevzťahuje na:
a. Závady vzniknuté neštadardným používaním
b. nesprávnym použitím výrobku
c. nesprávnym skladovaním
Odstrániteľné chyby
Za odstrániteľné chyby sa považujú chyby tovaru, ktorých odstránením neutrpí vzhľad, funkcia a akosť tovaru. Ak ide o odstrániteľné chyby, môže kupujúci požadovať:
a) bezplatné, riadne a včasné odstránenie chýb
b) výmenu chybnej súčiastky alebo dielca, ak sa chyby týkajú iba súčiastky alebo dielca
c) výmenu tovaru ak tento ešte nebol použitý
Neodstrániteľné chyby
Ak ide o neodstrániteľné chyby, ktoré bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať, môže kupujúci požadovať výmenu chybného tovaru za bezchybný. Pokiaľ výmena chybného tovaru za bezchybný zo strany predávajúceho nie je možná, môže kupujúci požadovať zrušenie zmluvy a vrátenie zaplatenej čiastky.
Vybavenie reklamácie poskytnutím zľavy
Ak kupujúci požiada o zľavu, môže byť reklamácia vybavená jej poskytnutím. Zľava na tovare je poskytovaná vtedy, ak sa jedná o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru podľa jeho určenia. Pri určovaní výšky zľavy sa prihliada na rozsah chýb reklamovaného tovaru.
Záverečné ustanovenia
Postup pri reklamácii:
1.) informujte nás o reklamácii telefonicky, e-mailom, či písomne
2.) tovar zašlite ako doporučený balík (nie na dobierku) na našu adresu
3.) do zásielky uveďte dôvod reklamácie, vašu adresu
4.) doklad o nadobudnutí reklamovaného tovaru v našom obchode /faktúra/.
Vašu reklamáciu vybavíme čo najrýchlejšie, najneskôr do 30 dní od jej vzniku, teda prevzatí tovaru našou firmou.
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť 7.1.2015
Doklad o prijatej reklamácii
Druh reklamovaného tovaru:
Popis vady:
Názov a sídlo prevádzky prijímajúcej reklamáciu:
Meno, priezvisko, podpis pracovníka prijímajúceho reklamáciu:
Vybavenie reklamácie
Spôsob vybavenia reklamácie:
(v prípade opravy uviesť údaj o skutočnom trvaní opravy)
Dátum vybavenia:
Názov a sídlo prevádzky vybavujúcej reklamáciu:
Meno, priezvisko, podpis pracovníka vybavujúceho reklamáciu:
Orgán dozoru
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
ŽILINA
Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Tel. č.: ...
Fax č.: ...
e-mail: ...@soi.sk